Marketing Automation

Marketing Automation

Het verhaal van...

Ontdek de werkervaring van één van onze medewerkers. Scania heeft naast het hoofdkantoor ook tientallen werkplaatsen, distributiecentra en fabrieken waar onze medewerkers zich iedere dag inspannen om leider in duurzaam transport te worden. Vandaag het verhaal van:

Marketing Automation

Joël

Wat is Marketing Automation & Lead Generation?

Als Marketing Automation & Lead Generation Specialist binnen Scania Benelux ligt de focus op het optimaliseren van digitale marketingprocessen. De dagelijkse taken omvatten het opzetten en beheren van geautomatiseerde marketingcampagnes, het analyseren van gegevens voor doelgerichte leadgeneratie en het implementeren van effectieve strategieën om potentiële klanten aan te trekken en te converteren.

Binnen de functie Marketing Automation & Lead Generation Specialist is een constante stroom van uitdagende taken waarbij je onderdeel bent van een tienkoppig Marketing & Communicatie team. De functie varieert van het opzetten van geautomatiseerde workflows voor leadnurturing tot het analyseren van gegevens om de effectiviteit van marketingcampagnes te verbeteren.

Deze rol biedt volop ruimte om nieuwe vaardigheden te verwerven en toe te passen in de praktijk, waarbij je direct bijdraagt aan het succes en de groei Scania Benelux.

Als Marketing Automation & Lead Generation Specialist kun je rekenen op een stimulerende omgeving waarin je voortdurend nieuwe vaardigheden ontwikkelt en bijdraagt aan cruciale projecten die de groei en het succes van Scania bevorderen.

Een gevarieerd Marketing & Communicatie team binnen een diverse Scania organisatie is – onder andere – hetgeen wat mij erg aanspreekt. Hierdoor kun je niet alleen maar leren van anderen, maar kan jij ook anderen wat leren.

Interview met Joël

Lees het ervaringsverhaal

Mijn naam is Joël en werkzaam als Marketing Automation & Lead Generation Specialist bij Scania Benelux. Ik ben in september 2023 begonnen binnen deze functie, echter was dit niet mijn eerste functie binnen Scania Benelux.

In 2021 heb ik mijn meewerkstage van 5 maanden afgerond binnen het Marketing & Communicatie team waarna ik – met een parttime dienstverband – mijn werkzaamheden tot juni 2022 heb voortgezet.

Het leukste aan mijn functie vind ik dat je mee kan en mag denken bij de optimalisatie van alle marketingactiviteiten die ieder zijn specialisme binnen het team raakt. Daarnaast vind ik het ook leuk, om naast mijn functie, het hele team te kunnen en mogen ondersteunen tijdens bijvoorbeeld evenementen waar je vele collega’s uit de verschillende regio’s leert kennen.

In de rol als Marketing Automation & Lead Generation Specialist is het van belang dat je een leergierige houding hebt en bereid bent innovatieve oplossingen te bedenken. Creativiteit speelt een cruciale rol bij het ontwikkelen van geautomatiseerde marketingfunnels en het bedenken van strategieën om leads te genereren.

Bij Scania erkent en waardeert men de vaardigheden die je al bezit en stimuleren zij jou om deze verder te ontwikkelen en toe te passen in de praktijk. Bovendien biedt Scania ondersteuning bij het verbeteren van vaardigheden waar je nog in wilt groeien.

Dit maakt de rol niet alleen leerzaam, maar ook boeiend en gevarieerd.

Bij Scania staat de medewerker centraal. Er wordt dan ook op allen en allerlei manier gedacht aan de welzijn en ontwikkeling van de mensen die bevoorrecht zijn om voor dit innovatieve Zweedse bedrijf te mogen werken.

Marketing Automation

Deze Scania medewerkers gingen jou al voor

Werken op kantoor, in de werkplaats, productiefabriek of in de logistiek: