Servicemanager

Het verhaal van...

Ontdek de werkervaring van één van onze medewerkers. Scania heeft naast het hoofdkantoor ook tientallen werkplaatsen, distributiecentra en fabrieken waar onze medewerkers zich iedere dag inspannen om leider in duurzaam transport te worden. Vandaag het verhaal van:

Servicemanager

René

Servicemanager

Het leiden van een werkplaats in de transportsector omvat diverse taken en verantwoordelijkheden. Een Servicemanager in de transportsector heeft een uitdagende en vooral veelzijdige rol. Het leiden van een werkplaats betekent het coördineren van onderhoud en reparaties om ervoor te zorgen dat voertuigen in topconditie blijven. Deze manager stuurt monteurs aan, beheert de voorraad onderdelen, en houdt nauw contact met klanten om hen op de hoogte te houden van de voortgang en kosten.

Daarnaast zorgt de Servicemanager voor een efficiënt budgetbeheer en naleving van veiligheidsvoorschriften. Door technische kennis en sterke organisatorische vaardigheden te combineren, draagt hij bij aan de optimale prestaties van het transportbedrijf.

Welke competenties en vaardigheden heb je nodig?

In deze dynamische rol is geen dag hetzelfde. Een goede Servicemanager combineert technische expertise met sterke organisatorische en communicatieve vaardigheden, en draagt zo bij aan de optimale prestaties van de transportoperaties.

Volgens René; als servicemanager moet je ruimdenkend kunnen zijn, je eigen kunnen inleven van de klant en openstaan voor feedback. Peoplemanager is hier ook een groot onderdeel van, je bent samen met je team bezig om alles van A tot Z op de vestiging in goede banen te leiden zodat de klant(en) weer een volgende keer bij jouw op de stoep staan. Gezond verstand gebruiken, en klanten/collega’s behandelen zoals jezelf behandeld wilt worden.

Hoe is het werken bij Scania voor jou?

Het mooie is dat Scania altijd openstaat voor een doorgroeimogelijkheid binnen de organisatie. “Ik zou zeker met de tijd nog wel eens een stap willen maken. Scania is mooi bedrijf die altijd in beweging is én wie weet komt er ooit nog iets moois langs die ik dan zeker aangrijp!” René vult aan; “De leuke werksfeer met de collega’s op de verschillende afdelingen, waarin een goede balans te vinden is tussen werk en privé. Dat maakt het werken bij Scania écht speciaal!”

Lees het hele interview hier beneden.

En een dag niet gelachen, is een dag niet geleefd, “Tis één groot feest”

Hele interview met René

Lees het ervaringsverhaal

Ik ben Servicemanager van de vestiging Alblasserdam, deze vestiging valt onder  onze regio West.

Ik ben sinds 1 december 2021 in dienst bij Scania Nederland.

Dat je nooit weet van wat er die dag gaat spelen, natuurlijk heb je een rode draad in je agenda maar negen van de tien keer loopt dit anders af. Veel afwisseling in het werk. Zo ben je het ene moment bezig met je collega accountmanager om en nieuwe wagen af te leveren én zo zit je het volgende moment bij een teleurstellende klant over een factuur/issue kwestie. Je moet goed kunnen stretchen en schakelen in deze functie.

De mooiste momenten zijn toch wel onze jaarlijkse teamuitjes, en dag lekker (ontspannen) met elkaar weg om elkaar toch weer even anders te leren kennen. Een dag met vol emoties met een lach en af en toe een traan. Maar vooral veel lol met elkaar!

De werksfeer is prima, mooi om te zien dat er collega’s al vele jaren bij Scania in dienst zijn dat wilt wel wat zeggen. Vaak krijg je te horen dat Scania in je hart zit en dat je er inderdaad mee besmet raakt. Scania is een beleving en een reis die je moet ondergaan om het te ervaren.

Scania staat heel erg voor het persoonlijk ontwikkelen van medewerkers, als het in de lijn valt van jouw persoon dan is er veel mogelijk qua opleiding. Persoonlijk heb ik verleden jaar Scania Professional level 1 mogen volgen en afgerond, dit was een geweldige reis zowel op werk- als op persoonlijk gebied.

Deze Scania medewerkers gingen jou al voor

Werken op kantoor, in de werkplaats, productiefabriek of in de logistiek: