Vacature parts advisor Scania
Van een cabinelager tot koelvloeistofleiding: als Parts Advisor weet jij alles van vrachtwagenonderdelen. Je bestelt onderdelen en accessoires, je koopt lokale onderdelen in en je verkoopt ze aan de balie. Kortom, als parts advisor zorg je ervoor dat alle onderdelen goed worden ingekocht en bij de juiste mensen terecht komen. Is dat iets voor jou?
Met wie werk je samen als Parts Advisor?
Onze Parts Advisor medewerkers werken samen met de Service Manager, de monteurs en Customer Advisors. Daarnaast verkoop je onderdelen aan de balie. Je krijgt daarom ook te maken met verschillende klanten. Jij bent het gezicht achter de onderdelen, waarbij je nauw samenwerkt met verschillende collega’s op de werkplaats. Goed om te weten is dat Scania bekend staat om de collegiale sfeer. Je zult je snel thuisvoelen wanneer de functie Parts Advisor jou op het lijf geschreven is!
Dit ga je doen als parts advisor bij Scania
Als parts advisor kun je goed prioriteiten stellen. Dit ga je doen:
- Het bestellen en ontvangen van onderdelen en accessoires
- Verkopen van onderdelen achter de balie.
- Het uitgeven van onderdelen aan monteurs
- Het inkopen van lokale onderdelen.
- Diverse receptietaken
- Het bijhouden van de inkoopadministratie.
Tot slot signaleer je of bepaalde processen verbetert kunnen worden. Dit rapporteer je aan bijvoorbeeld de servicemanager.
Dit kan je verwachten van Scania
Bij Scania krijg je volop de mogelijkheid om je te ontwikkelen. Andere redenen om te werken bij Scania zijn:
- Winstdeling
- Een vaste 13e maand
- 24 vakantiedagen
- 8% vakantiegeld
- 13 ADV dagen, of de keuze om deze maandelijks uitbetaald te krijgen.
- Een uitdagende functie bij de pionier onder de vrachtwagens.
- Werken binnen een geweldig Scania team
- Een Scania gecertificeerd opleidingsplan voor Parts Advisors
Wil je graag doorgroeien? Bij Scania krijg je veel mogelijkheden om verder te groeien binnen het bedrijf.
Zoeken we jou?
Zie jij jezelf al werken als parts advisor? Dan zien we dit graag in je terug:
- Je hebt ervaring met voorraadbeheer en het verwerken van inkoopopdrachten.
- Je kunt werken met een geautomatiseerde administratie.
- Je beschikt over voldoende kennis van Word en Excel
- Prioriteiten stellen is iets wat je goed kunt.
- Je hebt eerder gewerkt met zware bedrijfsauto’s en/of je beschikt kennis over trucks.
- Je beschikt over sterke sociale – en commerciële vaardigheden
- Jij bent flexibel en stressbestendig
- Zowel zelfstandig werken, als werken in een team gaat je goed af.
- In de toekomst wil je graag doorgroeien binnen Scania.
Als je graag wilt doorgroeien zit je als parts advisor op de goede plek. We vinden het zelfs een pré als je je graag verder wilt ontwikkelen.