Service advisor

Ben je communicatief sterk en heb je ervaring met trucks en werkplaatsen? Als service advisor bij Scania sta je klanten te woord met uiteenlopende vragen. Denk bijvoorbeeld aan vragen over onderhoud, reparatie, accessoires en onderdelen. Daarvoor is het belangrijk dat je communicatief sterk en klantgericht bent. Je bent namelijk het gezicht (of de stem) achter ons toonaangevende truckmerk!

Lees verder en ontdek of deze functie past bij jou.

vacature baliemedewerker

Binnen welk team werk je als service advisor?

Als service advisor coördineer je het onderhoud en de reparaties op één van onze Scania werkplaatsen. Dat betekent dat je samenwerkt met onze monteurs, de servicemanager en de Parts Advisors. Daarnaast heb je veel contact met klanten.

Dit doet onze service advisor

Van een gestrande Scania vrachtwagen tot een vraag over een onderdeel: jij weet wat je moet doen. Als service advisor schakel je voortdurend tussen onze klanten en de werkplaats. Goede communicatie is jouw sterke punt.

Als service advisor ben je verantwoordelijk voor:

  • Het begeleiden van schadegevallen.
  • Het begeleiden van gestrande chauffeurs.
  • Reparaties inplannen.
  • Het adviseren van klanten.
  • Het inplannen van werkplaatsbezoeken.
  • Het informeren van klanten over bijvoorbeeld de vrachtwagenstatus.

Kortom, je zorgt ervoor dat Scania klanten transparant geïnformeerd worden in verschillende situaties. Daarnaast coördineer je onderhouds – en reparatiewerkzaamheden. Als er processen verbetert kunnen worden, signaleer je dit en geef je dit aan.

Daarom werken bij Scania als service advisor

Waarom zou je nu juist bij Scania werken als service advisor? Om te beginnen ben je bij Scania meer dan alleen een receptionist. Met jouw sterke sociale vaardigheden en affiniteit met trucks ben je dé schakel tussen Scania en de klanten. Daarvoor krijg je een goed salaris en een vaste 13e maand. Bovendien kom je terecht in een hecht team en krijg je de kans om verder te groeien. Scania komt je tegemoet in studiekosten voor relevante (Scania) opleidingen.

Past deze functie bij jou?

Onze ideale service advisor neemt dit mee naar Scania:

  • Een MBO diploma in de richting autotechniek of een vergelijkbare richting.
  • Technische kennis van voertuigen zoals vrachtwagens.
  • Ervaring met werkplaatsprocessen.
  • Klantgerichtheid: sterke sociale – en commerciële vaardigheden.
  • Flexibiliteit.
  • Kennis van automatiseringspakketten.

Aarzel vooral niet om contact op te nemen als je een vraag hebt over deze functie. We staan je graag vrijblijvend te woord.

Kom kennismaken met Scania

Als je ervoor kiest om te werken bij Scania kom je terecht in een collegiale werkomgeving. Je gaat werken binnen een hecht team waarin je goed door kan groeien. Zie jij jezelf al schakelen tussen verschillende klanten, vragen en de planning? Dan maken we graag kennis met je! Ervaring met Scania zou mooi zijn, maar is geen vereiste. Wel vinden we het belangrijk dat je een relevante opleiding en/of werkervaring hebt.

Join the Future of Transportation

In onze reis naar duurzaam transport leveren wij elke dag een bijdrage aan de toekomst van transport.

Wat wij jou aanbieden

  • Een direct dienstverband (fulltime, 40 uur per week)

  • Een goed salaris, 13e maand, winstdeling, 8% vakantiegeld

  • 24 vakantiedagen, 13 ADV dagen of de keuze om deze maandelijks uitbetaald te krijgen

  • Een tegemoetkoming in de studiekosten en gespecialiseerde Scania-cursussen

  • Een flexibel werkrooster

  • De ruimte en mogelijkheden om jezelf verder te ontwikkelen

  • Werken in een fantastisch team met een collegiale sfeer!

Wat wij van jou verwachten

Wij hebben er uiteraard zin in om jou te verwelkomen binnen onze organisatie! We hopen dat jij, net als wij, gemotiveerd bent om aan de slag te gaan. Los van het werk dat je verricht, vinden we de houding die je aanneemt ook belangrijk.

Juist omdat wij de omgang met elkaar zo belangrijk vinden, hebben we samenwerking hoog in het vaandel staan. Met een goede en fijne samenwerking kom je heel ver!

Naast het feit dat jij biedt wat wij zoeken, moeten wij ook bieden wat jij zoekt. Daarom is het van groot belang dat je jezelf herkent in onze manier van werken en omgaan met elkaar. Wees juist jezelf, daar zijn we naar op zoek.

Uiteraard verschilt dit per persoon en per vakgebied, maar het is fijn om enigszins wat te weten over de producten en diensten die wij maken en aanbieden. Het is geen vereiste, want als je dit niet al vanaf het begin bent, komt het wel degelijk vanzelf!